загрузка...
загрузка...
На головну

перші газети

Дивіться також:
  1. II. перші досягнення
  2. III. Роль СРСР в «будівництві соціалізму» в КНР і перші ознаки погіршення радянсько-китайських відносин
  3. Альтернативні вибори нового вищого органу влади - З'їзду народних депутатів СРСР вперше відбулися в
  4. Альтернативи розвитку Росії в лютому-жовтні 1917 р Прихід до влади більшовиків і перші перетворення радянської влади (осінь 1917 літо 1918 р.).
  5. Квиток 14. Російський цар Михайло Романов. Внутрішня і зовнішня політика.
  6. Боротьба за національне самовизначення в Білорусі в перші місяці Радянської влади. Проголошення БНР.
  7. Брахманізм І ІНДУЇЗМ: ПЕРШІ ФИЛОСОФСКИЕ ДОКТРИНИ І СПОСОБИ ПОРЯТУНКУ
  8. В. Ф. Одоєвського Про початкове виховання ТА НАВЧАННІ ДІТЕЙ. ПЕРШІ ДИТЯЧІ ПРИТУЛКИ В РОСІЇ
  9. Найважливішими є перші три групи.
  10. Питання 15) Перші контакти з європейцями.
  11. Питання 41. Державне і місцеве управління у перші роки радянської влади
  12. Питання № 3. Перші переселення народів, початок розселення слов'ян в Білорусі

лекція 17

Першими європейцями, які вступили на землю Австралії, були голландці В. Янсзон (1606 г.) і А. Тасман (1642 г.). У 1770 року австралійський континент досліджував англійський мореплавець Джеймс Кук. А в 1788 році англійський капітан А. Філліп заснував перше поселення, що поклало початок Сіднею. Разом з ним на одинадцяти кораблях прибули 750 в'язнів і 220 моряків і офіцерів з дружинами і дітьми.

Причина такого інтересу Великобританії до Австралії досить проста: в 18 столітті в Англії існувало дві вищих міри покарання - смертна кара і висилка з країни, на яку вона іноді замінювалося. Місцем депортації служила Америка. Але після завоювання незалежності в 1783 році вона відмовилася приймати англійських ув'язнених. Виникла необхідність знайти нове місце, так як відстань між в'язницями Англії дуже скоро виявилися переповнені. Ця ситуація послужила поштовхом до заселення Австралії.

Тому спочатку Австралія служила місцем заслання для кримінальних злочинців з Великобританії. Колонізація здійснювалася переважно шляхом створення англійських військово-каторжних поселень.

Перша газета з'явилася в Австралії в 1803 році, через 15 років після заснування колонії ув'язнених на березі не знала раніше європейців Сіднейської бухти. Першим редактором щотижневої газети "Сідней Газетт енд Нью Саус-Уельс Едветайзер" (Sydney Gazette and New South Wales Advertiser) став саме магазинний злодій Джордж Хоу (George Howe), засуджений до смертної кари за магазинну крадіжку в британській колонії Індії, але, згідно з англійським законом, настільки суворий вирок замінили посиланням в Австралію. Мистецтво друку Джордж Хоу освоїв в Вест-Індії, що допомогло йому стати офіційним складачем при уряді в Сіднеї. Газета друкувала в основному урядові повідомлення на одному аркуші настільки дефіцитної в той час папери.

"Сідней Газетт" (The Sydney Gazette) виходила під оптимістичним слоганом "Так ми сподіваємося процвітати" (Thus we hope to prosper), і вона залишалася єдиною австралійської газетою до 1810 року, коли почала виходити газета "Деруент Стар" (Derwent Star), а потім з 1814 року - "Ван Діменз Ленд Газетт" (Van Diemen's Land Gazette).

У 1824 році Вільям Уентворс (William Wentworse) почав випускати "Оустрейліен" (The Australian), вперту і самовпевнену газету, яка у всьому і вся підтримувала колишніх каторжників. У 20-ті роки XIX століття стали виходити газети, що відображають інтереси зростаючої місцевої буржуазії, - "Монітор" (The Monitor), "Колониал Таймс" (The Colonial Times). Вони вели боротьбу з губернаторами, які вимагали від них беззаперечного підкорення колоніальної адміністрації, але тим не менше їх не вдавалося закрити. Тільки в 1841 році під час Депресії "Монітор" (The Monitor) закрили, а "Оустрейліен" (The Australian) - в 1848. Хочу зазначити, що в будь-якому підручнику з історії австралійської журналістики кілька разів відзначають, що "Оустреліен" (The Australian ) середини XIX століття не має нічого спільного з найбільшою національною газетою, що належить Руперту Мердоку.

У 1831 році з'являється перша, котра дожила до нашого часу щоденна газета "Сідней Геральд" (The Sydney Herald), яка була заснована колишнім секретарем "Сідней Газетт" (The Sydney Gazette) Уордом Стіфенсом (Ward Stephens), продавцем книг Вільямом МакГарві (William McGarvie ) і складачем Фредеріком Стоуксом (Frederick Stokes). У 1841 році газета була продана іншому типографщика Джону Фейрфакс (John Fairfax), який перейменував "Сідней Геральд" (The Sydney Herald) в "Сідней Монинг Геральд" (The Sydney Morning Herald). Газета і до цього дня належить холдингу "Джон Фейрфакс" (John Fairfax Holdings Ltd)., Причому є газетою "правлячої верхівки" і всіх, хто зараховує себе до еліти. Її щоденний тираж в 3.5-мільйонному мегаполісі становить 400 тисяч примірників.

Протягом усього XIX століття з'являлося величезна кількість газет, які переживали кілька випусків і через деякий час закривалися. У 50-х роках нашого століття було підраховано, що за попередні 100 років в Нью-Саус Уельсі починали видаватися щонайменше 800 газет, і 163 з них дожили до сьогоднішніх днів. Нижче наведені найбільш відомі.

Найсерйозніший конкурент газети "Сідней Монинг Геральд" (The Sydney Morning Herald) - це "Дейлі Телеграф" (The Daily Telegraph), що з'явилася в1879 році. Головною газетою Тасманії була і є "Меркьюрі" (The Mercury), заснована в 1854 році, спочатку як ежедельнік, потім виходить два і три рази в тиждень, а з 1860 і по сьогодні - щоденна. Перші газети в Перті були рукописними, але з 1830 року там з'явилися газети друковані, які до 1864 синтезувалися в "Вест Острейліен" (The West Australian), яка залишається єдиною центральною газетою на заході Австралії. Заснована в 1858 році "Саус Острейліас Едветайзер" (The South Australia's Advertiser) до сих пір єдина щоденна газета в Аделаїді, причому газету люблять і поважають на всій решті території Австралії. Головними Мельбурнського газетами в 19 столітті були "Ейдж" (The Age) (заснований в 1854), "Аргус" (The Argus) (1846) і вечірній "Геральд" (The Herald) (1840).

XIX століття

У 1831 році з'являється перша, котра дожила до нашого часу щоденна газета "Сідней Геральд" (The Sydney Herald), яка була заснована колишнім секретарем "Сідней Газетт" (The Sydney Gazette) Уордом Стіфенсом (Ward Stephens), продавцем книг Вільямом МакГарві (William McGarvie ) і складачем Фредеріком Стоуксом (Frederick Stokes). У 1841 році газета була продана іншому типографщика Джону Фейрфакс (John Fairfax), який перейменував "Сідней Геральд" (The Sydney Herald) в "Сідней Монинг Геральд" (The Sydney Morning Herald). Газета і до цього дня належить холдингу "Джон Фейрфакс" (John Fairfax Holdings Ltd)., Причому є газетою "правлячої верхівки" і всіх, хто зараховує себе до еліти. Її щоденний тираж в 3.5-мільйонному мегаполісі становить 400 тисяч примірників.

Протягом усього XIX століття з'являлося величезна кількість газет, які переживали кілька випусків і через деякий час закривалися. У 50-х роках нашого століття було підраховано, що за попередні 100 років в Нью-Саус Уельсі починали видаватися щонайменше 800 газет, і 163 з них дожили до сьогоднішніх днів. Нижче наведені найбільш відомі.

Найсерйозніший конкурент газети "Сідней Монинг Геральд" (The Sydney Morning Herald) - це "Дейлі Телеграф" (The Daily Telegraph), що з'явилася в1879 році. Головною газетою Тасманії була і є "Меркьюрі" (The Mercury), заснована в 1854 році, спочатку як ежедельнік, потім виходить два і три рази в тиждень, а з 1860 і по сьогодні - щоденна. Перші газети в Перті були рукописними, але з 1830 року там з'явилися газети друковані, які до 1864 синтезувалися в "Вест Острейліен" (The West Australian), яка залишається єдиною центральною газетою на заході Австралії. Заснована в 1858 році "Саус Острейліас Едветайзер" (The South Australia's Advertiser) до сих пір єдина щоденна газета в Аделаїді, причому газету люблять і поважають на всій решті території Австралії. Головними Мельбурнського газетами в 19 столітті були "Ейдж" (The Age) (заснований в 1854), "Аргус" (The Argus) (1846) і вечірній "Геральд" (The Herald) (1840).

У 1851 році в Австралії були виявлені розсипи золота. Як наслідок, протягом наступних десяти років країну в буквальному сенсі слова наповнили переселенці-золотошукачі.

У 1865 році населення вікторіанської Австралії "пост-золотоліхорадочного" періоду (post-goldrush) вже становило понад 500 тисяч англійських, ірландських і шотландських емігрантів, які привезли на нову батьківщину свої старі "читацькі" звички. Легко зрозуміти, що більшість переселенців вже були знайомі з penny press *, і вони відповідно шукали щось схоже - "провідне до батьківщини" (homeward), т. Е. Газети і журнали, які писали про економічні, політичні та літературні новини Великобританії. Ось чому австралійські журналісти відчайдушно конкурували один з одним, намагаючись першими піднятися на корабель, щойно увійшов в порт, щоб роздобути англійські газети з "свіжими" новинами і негайно передрукувати їх.

Торговий журнал "Тесменіен Уолш Літерарі Ітеллідженсер" (The Tasmanian Walch's Literary Intelligencer) присвячував цілі сторінки рекламі журналів "Блеквудс" (Blackwood's - У Блеквуда), "Уанс е Уїк" (Once a Week - Раз в тиждень), "Ол зе Йеа Раунд "(All the Year Round - Цілий рік)," Пунч "(Punch - назва лондонського щотижневого гумористичного журналу) і" Іллюстрейтід Лондон Ньюз "(Illustrated London News - Ілюстровані новини з Лондона). Крім вищеназваних журналів, в книжковому магазині Уолша (Walch's) можна було придбати ще понад 30 інших, не рахуючи тих, на які була відкрита постійна підписка. Всі англійські видання продавалися за собівартістю, створюючи велику конкуренцію місцевим виданням. У 1876 році в передовій статті першого номера "Мельбурн Рев'ю" (The Melbourne Review) було висунуто припущення, що журнали, присвячені художній літературі, заздалегідь приречені на провал через достатку англійської періодики на австралійському ринку. Правда, це не сильно лякало місцевих видавців, які продовжували спроби створити свої власні видання.

Натхненні феноменальним успіхом англійської преси, вони спробували публікувати нові періодичні видання, більшість з яких, на жаль, не переживали і декількох випусків. Тим не менш, деякі ранні австралійські журнали, були настільки вдалими, що навіть досвідчені гості з Англії, досить часто відвідували Австралію, були здивовані їх якістю та кількістю. Ентоні Троллоуп (Anthony Trollope) пише, що "Мельбурн Аргус" (The Melbourne Argus) і "Сідней Монинг Геральд" (The Sydney Morning Herald) були кращими щоденними газетами в світі (серед видаваних за межами Англії, природно). Англійський письменник і журналіст Девід Крісті Мюррей (David Christie Murray) після відвідування Австралії опублікував свої враження в "Інглендс Контемпорері Рев'ю" (England's Contemporary Review):

"В одному відношенні австралійська журналістика перевершує англійську. В Англії немає нічого, що в цілому зрівняється з" Острелейжн "(The Australasian") або "Лідер" (The Leader). Ці видання і їх "одноплемінники" з інших міст (проте також заслуговують найвищих похвал) мають чудове вміння пристосовуватися до місцевих умов. Ці тижневики публікують всі новини тижня і всі видатні статті, які з'являлися в щоденних газетах. При цьому вони роблять щось ще більш видатне: розміщують інформацію на будь-який смак, яку буде цікаво прочитати садівнику, гравцеві в шахи, домогосподарці, модниці, досліднику літератури і фермеру. Між першою і останньою сторінками вони надають своєму читачеві те, що ми в Англії знаходимо, як мінімум, в десяти спеціальних журналах ".

Причина існування таких журналів більш ніж проста: в Австралії не було такої кількості фахівців, орієнтація на яких вимагала б видання окремого спеціалізованого журналу. У свою чергу, видання, подібні вищезгаданим, задовольняли будь-якого самого вимогливого і вимогливого читача.

Дослідження 25 періодичних видань колоніального періоду показало, що в них до 1890 року була опублікована понад 800 "новел з продовженням" (serialized novels), близько двохсот з яких "австралійського виробництва", п'ятсот - ввезені з-за кордону, авторство решти ста визначити важко . Ці цифри показують тенденцію проникнення художньої літератури в австралійську періодичну пресу. І дійсно, багато тижневики використовують передрук художніх творів для залучення постійного читача. Романи і повісті, розтягнуті на кілька тижневиків, забезпечували письменників по всьому світу постійною роботою, і Австралія в цьому відношенні не була винятком *. Більш того, недосконалість книготоргівлі давало колоніальним письменникам ще кілька альтернатив. Місцеві автори могли негайно реагувати своїми творами на місцеві справи і проблеми. Однак те, що продукція була місцевою, не завжди забезпечувало успіх. Так, наприклад, імітатор "Іллюстрейтід Лондон Ньюс" (Illustrated London News), названий "Іллюстрейтід Сідней Ньюс" (Illustrated Sydney News (ISN)), перший випуск якого вийшов у світ 8 жовтня 1853 року спочатку небезпечно балансував між "будинком" ( натяк на Англію) і молодий колонією. Він визначав подвійність своєї потенційної аудиторії в такий спосіб:

"Дуже велика частина нашого населення вже відточили і змінила свої культурні та інтелектуальні смаки під впливом європейської освіти і витонченості Заходу. Ми також віримо, що корінні австралійці привітають нашу скромну спробу стати провісниками тієї чудової ери в історії нації, коли науки, що облагороджують, і різновиди мистецтва, що очищають свідомість, будуть предметом гордості наших жителів ".

Значно пізніше глузлива передова стаття в тій же газеті змалювала відносини в редакції таким чином:

"Все опубліковане повинно мати" присмак "Австралії, і кожен склад повинен бути заповнений флером літнього щастя. Допустимі посилання на евкаліпт, але аж ніяк не на мімозу ... Цілі The Illustrated Sydney News дуже піднесені і людяні, але редактор не бажає виступати в захист будь-якої політичної партії, секти чи людей ".

З періодичних журналів-довгожителів слід зазначити "Острейліен Джорнел" (The Australian Journal (1865-1962)) - журнал, сторінки якого були заповнені пригодами, любовними історіями і сенсаціями. Цей журнал був не тільки дійсно першим літературним тижневиком, а й першим виданням, в якому із задоволенням публікували твори місцевих авторів, а також поміщали схвальні відгуки на їхню адресу. В "Острейліен Джорнел" (the Australian Journal) працювали "найсильніші колоніальні пір'я, які фіксували геніальні фрази колоніальної літератури". У журналі в першу чергу друкували твори, які розповідали про життя місцевих поселенців або взагалі якимось чином були пов'язані з життям колонії. Це факт підтверджують цифри: половина романів "з продовженнями", опублікованих в період з 1865 по 1890, належала перу місцевих письменників.

The Australian Journal фінансував поїздку письменника Маркуса Кларка в Тасманію. Результатом подорожі стала одна з найбільш відомих австралійських повістей "Протягом його життя" (For the term of his natural life). Ця повість з'являлася в журналі не менше чотирьох разів, що зробило її одним з найбільш "передруковують" серіалів в історії друку. Одним словом, the Australian Journal протягом ста років всіляко підтримував і заохочував місцеву літературу.

Особливості ЗМІ Австралії в XX столітті і журналістики післявоєнного періоду

80-ті роки ХХ століття були "золотим століттям" австралійської журналістики розслідування, основними "виробниками" якої стали газета "Нейшінел Таймс" (The National Times) і телевізійна програма Four Corners компанії "Острейліен Броудкестінг Компані" (Australian Broadcasting Company (ABC)) . Саме в цей період з'явилася величезна кількість Королівських комісій, тоді ж кілька міністрів корони пішли у відставку добровільно або з примусу, а справи про корупцію в політичних і поліцейських колах стали надбанням широкої громадськості.

Журналістське розслідування 80-х років було справді безпрецедентним явищем, хоча стиль як такий з'явився відразу після Другої Світової війни або навіть раніше.

Найбільш повна історична робота на тему расследовательской журналістики була написана в США Робертом Міралді (Robert Miraldi), який стверджував, що в даному роді журналістики існують дві традиції - об'єктивізм (objectivity) і тяга до сенсації (muckraking). Ці американські терміни захоплюють саму суть явища. Під об'єктивізму Міралді увазі неупереджену та неупереджену журналістику, а під тягою до сенсації - приписування журналістиці функцій сторожового пса, справа якого викривати і, як наслідок, перебудовувати суспільство (в більшій чи меншій мірі).

Розгрібання бруду (muckraking) в австралійській журналістиці виявляє схожі риси з разоблачітельской журналістикою США. Як правило, muckraking виникає в той час, коли соціальна реформа вже назріла і готова до реалізації. У США класичний "разоблачітельскій" період пройшов між 1900 і 1915 роками, в еру прогресивізму.

Що стосується Австралії, то тут ми бачимо три "сплеску разоблачітельства": до війни, відразу після другої світової війни, коли надії на появу нових порядків були дуже високі, післявоєнний період.

"Сміс Уїклі" (Smith's Weekly), що існувала з 1919 по 1950, містила цілий "відділ розслідувань" (Investigation department), в якому працювали журналісти "з нахилами шукачі" (with a bent for sleuthing). Одним із справ, що приписуються цьому відділу, став розгром the New Guard, що зароджувався фашистського руху в 30-х XX століття.

Після війни основними для преси стали проблеми нестачі житла і психічної повноцінності. Особливо ясно цю тенденцію можна простежити на прикладі газет "Сідней Трус" (The Sydney Truth) і "Мельбурн Геральд" (The Melbourne Herald).

Причому потрібно відразу зазначити, що подача матеріалів у цих виданнях відрізнялася - "Боягуз" (The Truth) була типовою представницею таблоїдної (масової) журналістики з тягою до скандалів і muckraking, в той час як "Мельбурн Геральд" (The Melbourne Herald) дослідники зараховують до так званої broadsheet *.

Постійним об'єктом журналістських розслідувань в газеті Truth стали махінації з житлом під час післявоєнної кризи нерухомості в Австралії. Будівельна компанія Альфреда Вінгрува "грабувала людей протягом п'яти років, приймаючи депозити за будинки, які ніколи не були побудовані". Махінації, здійснені на початку 30-х років, були викриті в 1947. Брак житла стала причиною створення міні-розслідувань на тему бідності ( "Truth виявила сімейну пару, яка живе в шафі").

Найчастіше розслідування Truth були обмеженими. У деяких випадках вони ставилися до глобальних проблем (як криза нерухомості, наприклад), але в більшості своїй не можна було побачити навіть малого натяку на зв'язок з політикою або "соціалкою". В епоху, в яку творила Truth, журналістика, в тому числі і "хрестово-похідна", була вузько обмежена певними людьми і подіями приватного характеру, що дуже схоже з сучасною ситуацією на телебаченні. Ширші проблеми (урядова політика щодо фінансування лікарень; критерії для лікарів, які приймаються на роботу) найчастіше просто опускалися. Наприклад, величезна кількість історій в Truth (і інших газетах) постійно натякали на продажність і розгнузданість поліції, але ніяких систематичних розслідувань ніхто не робив.

Журналістські розслідування на тему психічну неповноцінність проводила, як уже було зазначено вище, газета "Мельбурн Геральд" (The Melbourne Herald).

В кінці 1946 року в "Мельбурн Геральд" опублікували одне з перших серйозних розслідувань умов утримання хворих у Вікторіанських психіатричних лікарнях. Денис Ворнер, пізніше широко відомий зарубіжний кореспондент, написав серію з чотирьох статей - перша називалася "Умови в психлікарнях жахають". Роком раніше Ворнер писав статті про житловій кризі і шахраїв, які наживаються на ньому. Отримавши пропозицію поспостерігати за психіатричними лікарнями та заручившись підтримкою докторів, Ворнер убрався в білий халат і вирушив до психіатричної лікарні Кью. Умови в лікарні шокували Ворнера, і в результаті його статті викликали широкий громадський резонанс.

Розслідування у госпіталях Кью, Ройал і Монт-парк мали досить незвичайні наслідки. У березні 1952 року в Melbourne Herald була опублікована стаття про душевнохворого хлопчика, якого батьки прив'язували до кілочка білизняний мотузкою на задньому дворі. Виявилося, що, ознайомившись з расследовательскіе репортажами Уорнера, зневірені батьки віддали перевагу утримувати дитину на задньому дворі, ніж у державній клініці. The Herald вирішив провести своє розслідування, цього разу стосується душевнохворих дітей і їх батьків. Дві статті, написані після цього Біллом Тіпінгом, який, до речі, сам був батьком психічно нездорового дитини, стали причиною спонтанних і щедрих внесків (24 тисячі фунтів стерлінгів), які були пущені на перебудову і поліпшення клінік для душевнохворих. Редактор "Геральд" Сесіл Едвордс сказав з цього приводу: "Якби помітний заголовок був тим, чого ми домагалися, то ми б його і отримали: пронизливий крик жаху в ночі - а потім очікування наступної сенсації. Замість цього, на основі того ж матеріалу , але з орієнтацією на інші цілі, ми викликали таке суспільне хвилювання, яке спровокувало реформу у всій системі ".

Історії з клініками для душевнохворих були частиною філософії "преса - четверта влада", згідно з якою пліч-о-пліч йшли репортаж і, кажучи сучасною мовою, PR-кампанії, що переслідують будь-які цілі. Вищезгаданий Едвордс говорив, продовжуючи думку про призначення газети: "Хороша газета повинна ототожнювати себе з життям суспільства. Вона повинна бути готовою" направляти потоки благодійності "до тих, хто не може допомогти собі сам, висвітлювати проблеми, про які суспільство забуло". Більшість благодійних заходів та кампаній, проведених Herald, істотно відрізняються від більш пізніх зразків репортажу-розслідування. Багато стосувалися збереження публічних місць Мельбурна - це стало успішної формулою локализма преси. Наприклад, одна кампанія була спрямована на збереження прекрасної алеї вздовж Сент-Килда Роуд, інша - на збереження парків. Прикладом більш жорсткою (і, з сучасної точки зору, більш значущою) була кампанія проти збільшення числа співробітників федерального уряду і обслуговуючого їх персоналу. Herald провела цю кампанію в січні 1955 року, а через два роки the Sydney Truth зробила те ж саме.

Гримнула культурна і політична революції на початку 60-х призводять до третього "сплеску muckraking'a", але на цей раз, як не дивно, в якісній пресі і на телебаченні.

Об'єктами викриття і "перебудови" ставали різні люди і явища. У масовій пресі особистість окремого, провинився в чомусь людину (військового лікаря, наприклад) в 70-80 роках стали підміняти особистістю начальника (міністерства Охорони здоров'я). У 80-ті роки, в так звану "золоту" еру журналістського розслідування, відбувається глобальна зміна об'єктів, на які спрямовані стріли "макрекеров". Вся увага журналістів кинуто на проблеми системи в цілому: корупція в уряді і уряді, расизм, перевищення службових повноважень, - одним словом, на все, що журналісти-шукачі поствоєнного періоду обходили стороною.

Причому, саме в 80-х роках як ніколи раніше стає яскраво вираженою тенденція представляти проблему читачеві з двох різних сторін: одну точку зору йому підносить одна газета, іншу - інша відповідно. Дана тенденція пояснюється захопленням основних засобів масової інформації Австралії двома найбільшими концернами - News Corp. Ltd і Fairfax Holdings Ltd, думки яких майже в будь-якому випадку були діаметрально протилежними.

Тема: «Процес організації та проведення новинних подій». «-- попередня | наступна --» Сучасний стан ЗМІ Австралії
загрузка...
© om.net.ua